هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

دستور پخت شیرینی سنتی اتابکی با سه طعم

شیرینی های اتابکی از شیرینی های خوشمزه است. یکی از مزایای این شیرینی طعم خیلی شیرین آن نیست. می توانید مدت زمان طولانی این شیرینی را نگهدارید.آن را در یک مکان خنک به مدت یک ماه تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد. باید در ظرف دربسته نگهداری شود. برای تهیه انواع شیرینی ها ، به ویژه شیرینی های سنتی ، مواد اولیه بر حسب گرم اندازه گیری می شود ، زیرا اندازه ها دقیق نیستند. این شیرینی به دو روش پخته می شود ، در روش اول زرده تخم مرغ دارد. در روش دوم از آرد نخود استفاده می شود.

موادلازم:

125 گرم آرد برنج

125 گرم روغن جامد

125 گرم آرد سفید

125 گرم پودر قند

1/2 قاشق چایخوری پودر هل

1/2 قاشق غذا خوری پودر کاکائو

1 عدد زرده تخم مرغ

1 قاشق چایخوری زعفران غلیظ

دستورالعمل:

مرحله 1: آرد را الک کنید

برای تهیه این شیرینی ، مواد باید به دمای اتاق برسند ، بنابراین مواد را یک ساعت قبل از تهیه شیرینی در محیط آشپزخانه قرار دهید. پودر قند و آرد را جداگانه الک کرده و کنار بگذارید.

مرحله 2: خمیر شیرینی را آماده کنید

روغن و پودر قند را در ظرفی ریخته و با قاشق کاملا مخلوط کنید. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. ابتدا آرد برنج را روی مواد ریخته و مخلوط کنید ، سپس آرد سفید را کم کم اضافه کرده و ورز دهید. آرد سفید را اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. خمیر را ورز دهید تا منسجم شود ، مراقب باشید داخل روغن نیفتد.

مرحله 3: خمیر را تقسیم کنید

وقتی خمیر آماده شد ، آن را به سه قسمت تقسیم کنید. پودر هل را به یک قسمت اضافه کنید و در کیسه فریزر قرار دهید. زعفران را به قسمت دیگر اضافه کنید و آن را درون کیسه فریزر قرار دهید. پودر کاکائو الک شده را به قسمت سوم اضافه کنید و هر سه قسمت خمیر را در جای خنک یا یخچال به مدت 8 تا 12 ساعت بگذارید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: خمیر

قالب بزنید خمیر را جداگانه بین دو کیسه فریزر باز کنید و با هر طرحی که دوست دارید قالب بزنید. قطر خمیر به علاقه شما بستگی دارد. در سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی ها را روی آن قرار داده و در فر که قبلاً با 170 درجه سانتیگراد گرم شده قرار دهید. 15 تا 20 دقیقه وقت بگذارید تا شیرینی های اتاباکی شما آماده شود. بعد از پخت ، سینی را از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شود.

نکته :

از کره نمی توان داخل این شیرینی استفاده کرد ، زیرا باعث ماندگاری شیرینی و همچنین بوی شیرین شما می شود و باعث تغییر بافت آن می شود.

هنگام برش قالب به شیرینی چسبید ، می توانید هر بار قالب را درون آرد برنج فرو کنید و دوباره استفاده کنید.

آرد برنج در این شیرینی استفاده می شود ، خمیر شما باید به همان اندازه که گفته شده استراحت کند ، تا کیفیت شیرینی خوب باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.