هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

آموزش مرغ تایلندی Satay با سس بادام زمینی

مرغ satay A را می توانید آماده کرده و در جشن ها و یا پیش غذای عروسی ، یا مهمانی های کوچک خانگی در ظروف شیشه ایی دلخواه آماده کرده و سرو کنید.این نسخه راحت تر از ساتای مرغ تایلندی و بسیار آبدار و خوش طعم است ،

 

مواد لازم : برای مرینت کردن

460 گرم ران مرغ بدون استخوان ، بدون پوست به قطعات یا نوارهایی به اندازه لقمه برش دهید

4 تا 5 حبه سیر

1/2 قاشق غذاخوری سرکه برنج یا سرکه دیگر

1/4 فنجان گشنیز تازه خرد شده

1/2 قاشق چایخوری زردچوبه

1/4 قاشق چایخوری فلفل سفید آسیاب شده 

2 قاشق چایخوری تخم گشنیز پودر شده

2 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

2 قاشق غذاخوری لیموترش تازه خرد شده  

1 فلفل قرمز تازه خرد شده 

4 قاشق غذاخوری سس ماهی

3 قاشق چایخوری شکر قهوه ای 

1 قاشق چایخوری. گالانگال یا زنجبیل تازه رنده شده

2 قاشق غذاخوری عسل مایع

2 قاشق غذاخوری روغن سبزیجات


طرز تهیه :

تمام مواد بجز گوشت مرغ ماریناد را در یک غذاساز یا مخلوط کن بریزید وخوب با هم ترکیب کنید وروی مرغ آماده بریزید و خوب هم بزنید. آن را 30 دقیقه یا به مدت 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا پوشیده شده و مخلوط شود. در حالی که مرغ در حال مارین شدن است ، 12 تا 15 عدد چوب ساتایی را در یک ظرف آب قرار داده و چون با این روش از سوختن چوب در زمان کباب جلوگیری میکند یا در صورت داشتن از نوع سیخ فلزی استفاده کنید.

مرغ مرینت شده را سیخ کنید گوشت را نزدیک انتهای تیز چوب قرار دهید و تا آنجا که می توانید ماریناد را روی گوشت نگه دارید و باقیمانده آن را نگهدارید.

برای پختن ساتای درون فر: ساتای آماده را روی ورق پوستی قرار داده و فر را روی BROIL قرار دهید. ساتا را روی درجه دوم تا بالاترین درجه به مدت 5 دقیقه در اجاق خود قرار دهید و هر 4 تا 5 دقیقه مرتب بچرخانید و از سس مرینت پس از چرخاندن بار اول ، روی گوشت را پوشش دهید و همینطورچرخش را ادامه دهید تا به خوبی قهوه ای شودولبه های آن ذغالی شود و گوشت به خوبی پخته شود.

بطریق پخت روی گریل: حدود 15 دقیقه سیخ های گوشت را روی یک کوره گرم قرار دهید. بعد از اولین بار چرخاندن ، از ماریناد باقیمانده استفاده کنید. آن را بپزید تا گوشت با لبه های ذغالی خوب قهوه ای شود و داخل آن مات باشد.

طبق عکس با سس بادام زمینی و برگ گشنیز توی لیوان تزیین کرده و یا در کنار برنج آن را سرو کنید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.