هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

طرز تهیه دو نوع غذا با فیله مرغ و ماهی رژیمی


گوشت یکی از اصلی‌ترین مواد خوراکی ایرانی‌ها به حساب می‌آید که از گذشته تاکنون همراه رژیم غذایی آن‌ها بوده است. به صورت کلی گوشت به سه گروه گوشت قرمز، گوشت طیور و گوشت دریایی تقسیم می‌شود؛ اما در حوزه تغذیه این سه در غالب دو گروه گوشت قرمز و گوشت سفید تعریف شده‌اند.

آموزش استیک مرغ با سس گوجه‌ فرنگی

این غذا ساده ولی فوق العاده خوشمزه و با ظاهری بسیار زیبا آماده میشود.در نقاط مختلف دنیا، از استیک مرغ و ماهی بسیار استفاده می‌شود. اما آنچه یک استیک خوب را متمایز می‌کند ، خود استیک نیست بلکه سسی است که روی آن استفاده می‌شود.

مواد لازم :

250 گرم حدود 2 فیله مرغ بدون پوست

50 گرم ریحان

2 عدد ساقه تره فرنگی

1 قاشق چای خوری سرکه بالزامیک

2 قاشق سوپ خوری روغن زیتون

نمک ، فلفل و آویشن به میزان لازم

کلم بروکلی و بروکسل به مقدار دلخواه

رب گوجه فرنگی به میزان لازم

طرز تهیه :

یک عدد پیاز، ریحان‌ و گوجه فرنگی ها را ریز خرد کرده و در ماهی‌ تابه ای که یک قاشق روغن زیتون در آن ریخته‌اید بریزید.

نمک، فلفل و آویشن را اضافه کرده و در ظرف را بگذارید تا با شعله کم آرام آرام بپزد.

ماهی‌تابه‌ ترجیحا چدنی را روی شعله زیاد قرار داده و فیله‌های مرغ را روی آن بیاندازید و به مدت یک دقیقه این رو و آن رو کنید تا رنگ آن کاملا سفید شده و آب مرغ کشیده شود. این کار کمک می‌کند تا استیک شما طعم بهتری داشته باشد.

یک قاشق روغن زیتون را به ظرف اضافه کرده و زیر ماهی تابه را کم کنید و دو طرف فیله را خوب سرخ کنید تا رگه‌های طلایی رنگ روی فیله کوبیده شده ظاهر شود.

در زمانی که فیله ها دارند آماده می‌شوند، ساقه تره‌فرنگی را به قطعات 6 تا 7 سانت برش بزنید.

پیاز پوست قرمز را به دو قسمت تقسیم کرده و خلال کنید.

کلم بروکلی و بروکسل را خرد کرده و به تره فرنگی و پیاز اضافه کنید.

نمک، فلفل، روغن زیتون و سرکه بالزامیک را به سالاد اضافه و خوب مخلوط کنید.

زیر سس گوجه و فیله ها را خاموش کنید و روی هر فیله به میزان لازم سس خوشمزه گوجه‌ فرنگی را بریزیدو با سالاد سرو کنید.

  ادامه مطلب ...

طرز تهیه چهار نوع آش اصیل ایرانی


سوپ ها و آش های گرم یک میان وعده مناسب در فصل پاییز و زمستان هستند.کاسه سوپ گرم می تواند به خوبی دمای بدن شما را افزایش داده و توانایی شما در مقابل سرمای زمستان را افزایش دهد. آش ها نیز چنین عملکردی دارند،در اغلب کشورها از سوپ استقبال بیشتری به عمل می آید. سوپ های مختلف و متعددی در نقاط جهان با مواد اولیه متفاوت سرو می شوند.از این سوپ ها تند و فلفلی و برخی دیگر ترش یا ملس هستند، اما اغلب سوپ ها طعم متعادلی داشته و از ادویه های مختلف به صورت مطلوب در تهیه آن ها استفاده می شود.آش از غذاهای اصیل و سنتی ایران است که در سراسر ایران و براساس طبیعت مناطق جغرافیایی پخته می شود. این غذا از تنوع زیادی برخوردار است که شامل: آش رشته، آش دوغ، آش ماست، آش شله قلمکار، آش جو، آش میوه، آش ترش، آش انار، آش ترخینه، آش شلغم، آش غوره و غیره می باشد. مواد تشکیل دهنده بیشتر آش ها عبارتند از: انواع سبزی ها، انواع حبوبات و پیاز داغ.

ادامه مطلب ...