هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

طرز تهیه کیک شکلاتی با آووکادو (بدون پخت)

طرز تهیه کیک شکلاتی با آووکادو (بدون پخت)

برای لذت بردن از کیک های خوشمزه نیازی به ایستادن طولانی در آشپزخانه نیست. چیزهای خوب پخته نشده ، که به آنها "کیک های بدون پخت" نیز می گویند و بسیار خوشمزه ، راحت و زیبا به نظر می رسند ، به علاوه تهیه آنها به سختی بیش از 15 دقیقه طول نمی کشد.

آنها طعم فوق العاده تازه ای دارند و می توانند با میوه های فصل ترکیب شوند. برای فصل گرم بسیار مناسب است. پایه کیک آن عمدتا از  خرمای ،آجیل و شکلات تشکیل شده است که عطر بی نظیری به پایه کیک می دهد.

دستور تهیه قطر قالب 16 سانتی متر

مواد لازم : برای کف کیک

100 گرم پسته

5 عدد خرما

70 گرم شکلات شیری و تیره

25 گرم کینوا خیس خورده

کمی نمک

مواد لازم : برای پر کردن

100 گرم بادام هندی

3 عدد آووکادو متوسط ​​رسیده

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

پودر وانیل به میزان لازم

طرز تهیه :

آجیل بادام هندی را یک شب در آب خیس کنید و قبل از استفاده آب اضافی آن را تخلیه کنید.پسته ها را داخل مخلوط کن بریزید و تقریباً خرد کنید. شکلات را به قطعات ریز خرد کنید و اضافه کنید.هسته خرما را بگیرید و در مخلوط کن با نمک اضافه و خوب ترکیب کنید و در آخر کینوا خیس خورده را به ترکیب اضافه و خوب مخلوط کنید و بعد تمام ترکیب را توی قالب روی کاغذ پوستی بریزید و با پشت قاشق روی آن را صاف و فشرده کنید.

آووکادو را پوست بگیرید و هسته ها را بردارید. بادام هندی خیس خورده و مواد باقی مانده را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا مخلوط خامه ای شکل بگیرد.

این ترکیب را روی پایه خمیر ی بریزید و روی آن را نیز صاف کنید. کیک را حداقل برای 4 ساعت در یخچال قرار دهید.  سپس کیک را می توان قبل از سرو با گلهای خشک یا برش های تازه لیمو تزئین و سرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.