هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

گراتن مرغ و کدو

مواد لازم:
 ۳۰ گرم کره
   ۱ عدد سینه مرغ خرد شده
   ۳ عدد کدوسرخ شده
   ۴ قاشق غذاخوری پیاز داغ
   ۱ قاشق مربا خوری سیر رنده شده
   ۲ عدد سیب زمینی آب پز شده
    ۱ عدد فلفل دلمه ای خرد شده
    ۱ لیوان شیر
   ۱ قاشق غذاخوری آرد گندم
   ۳ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان
   ۱ قاشق چایخوری پودر آویشن
   ۱ قاشق چایخوری پودر پاپریکا
      نمک فلفل و زرچوبه به مقدار لازم
      پنیر پیتزا به مقدار لازم
طرز تهیه:
 گوشت مرغ را با کمی روغن در تابه برید و روی حرارت کمی تفت داده تا مرغ کمی سرخ شود و بعد سیب زمینی ، فلفل دلمه ای ، نیمی ازسیر، نمک، فلفل، زرچوبه، آویشن، پاپریکا را به تابه اضافه و با هم تفت داده تا کمی سرخ شود .
کدوها را حلقه ایی برش زده و با کمی روغن سرخ کنید ، کره ، باقی مانده سیر توی تابه بریزید و با هم کمی تفت داده و آرد را هم اضافه وکمی با هم تفت داده تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد ۱/۲ از شیررا کم کم اضافه وبا یک همزن دستی مدام و سریع هم زده تا آرد با شیربه خوبی با شیر مخلوط شده و یکنواخت شود وحالا مابقی شیر را هم اضافه و سس را به صورت مداوم هم زده تا شیر داغ و سس غلیظ شود،پنیر پارمزان رنده شده را هم اضافه و با هم ترکیب کنبد، تا سس غلیظ و یکدست شود.

کف قالب را با روغن خوب چرب وسیب زمینی حلقه  شده را کف قالب بچینید،کمی نمک روی سیب زمینی ها بپاشید و بعد به ترتیب پیاز داغ و۱/۳ از سس سفید،کدوهای سرخ شده ،مخلوط مرغ و فلفل دلمه ای و بعد مابقی سس سفید را روی ترکیب بریزید.

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد و یا ۳۶۰ درجه فارنهایت روشن کنید.درآخرین مرحله پنیر پیتزا را روی سطح گراتن بپاشید وقالب را درفربه مدت ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه گذاشته تا پنیر ذوب شود. برای طلایی شدن روی پنیر به مدت ۵ تا۱۰ دقیقه قالب را زیر گریل قرار داده تا طلایی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.