هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

چیز کیک ماربلد نوتلا


مواد لازم:
200 گرم بیسکوئیت دیجستیو یا ساقه طلایی
  90 گرم کره آب شده
موادلازم : برای چیز کیک
220 گرم پنیر لبنه یا ماسکاپورنه
200 گرم خامه صبحانه
 1/2 پیمانه  شیر ولرم
3/4 قاشق غذا خوری  نوتلا یا شکلات صبحانه
3/4 پیمانه شکر
1/4 قاشق چایخوری وانیل
    2 قاشق غذاخوری  پودرلاتین
طرز تهیه:
برای چیزکیک به یک لایه زیرین خمیر بیسکوئیتی که بهش کراست، گفته می شود نیاز هست.
بیسکوئیت هارا درغذا ساز و یا دریک نایلون بریزیدو با یک وسیله روی آن بکوبید تا کاملا پودر شود و بعد کره آب شده را به آن اضافه و با هم ترکیب کنید.

بیسکویت پودر شده را در یک قالب کمربندی بریزید وکاملا روی آن را فشرده کرده تا سفت شود وبه مدت 30-20 دقیقه توی یخچال قرار دهید تا بسته و فرم بگیرد.
ابتدا پودر ژلاتین را روی شیر بپاشید ووقتیکه حالت اسفنجی پیدا کرد، به روش بن ماری(بخار آب) و یا درمایکروفر 30 ثانیه 30 ثانیه  زمان بدین و هر بارکمی هم بزنید تا زمانی که دونه های ژلاتین کاملاً داخل شیر حل شود. بعد از اینکه ژلاتین حل شد،سپس کنار گذاشته واجازه دهید تا خنک شود.
 پنیر خامه ای و وانیل را با با همزن برقی زده تا کاملا صاف و یکدست شود و بعد خامه را اضافه و کمی زده تا ترکیب شده  شکردانه ریز و یا پودر شده را هم اضافه و خوب هم بزنید.
 مخلوط ژلاتین و شیررا اضافه وبا بقیه مواد، خوب هم زده واز مخلوط دو قاشق غذا خوری بر داشته و با نوتلا یا هرشکلات صبحانه هم زده تا یکدست شود.باقی ترکیب پنیر خامه ای را توی قالب روی بیسکوئیت بریزید و سطح آن را صاف کنید و بعد از ترکیب شکلاتی بطور نا منظم روی آن بریزید و با یک سیخ چوبی یا نوک یک کارد خطوطی روی ان ایجاد کنید.
قالب را به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار داده تا بسته شود.
بعد با کمک یک چاقوی تیز و ترجیحاً نازک دور تا دور چیز کیک را از قالب جدا وبه آرامی کمر بند قالب را باز کرده و در ظرف دلخواه قرار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.