هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

تهیه مارشلمو تمشک صورتی


یکی دیگر از دستورتهیه مارشلمو که می توانید برای روزهای تولد دختران و یا روز ولنتاین بخاطر رنگ و فرم زیبای آن را تهیه کنید.


مواد لازم :
۱-۱/۴ فنجان  شکر به همراه ۱ قاشق شکربیشتر
   ۳/۴ فنجان آب سرد
   ۱/۲ قاشق غذا خوری عصاره وانیل 
   ۱/۲ قاشق چایخوری اسانس تمشک
      ۱ فنجان آرد ذرت یا نشاسته سیب زمینی
      ۲ قاشق غذا خوری شربت ذرت
      ۲ بسته کوچک پودر ژلاتین
      ۳ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق
         رنگ غذا صورتی به میزان دلخواه
  یک قالب به سایز ۹ × ۹ که توی آن یک کاغذ پوستی پهن و روی آن آرد ذرت یا نشاسته سیب زمینی پاشیده شده

  

طرز تهیه:

در یک قابلمه مناسب ۱/۳ فنجان آب، ۱/۴-۱ فنجان شکر و شربت ذرت را بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، تا بجوش بیاید و شکرحل شود. هنگامی که شکر حل شد، بدون هم زدن با حرارت ۲۶۵ درجه فارنهایت دماسنج آب نبات، حدود ۱۰ دقیقه می رسد.( در این مرحله می توانید از دماسنج مخصوص استفاده کنید)

در حالی که شربت روی حرارت است ،سفیده تخم مرغ را با یک قاشق اضافه شکر زده تا کاملا فرم دار شود و ۷ قاشق غذاخوری آب سرد را در ظرفی بریزید و پودر ژلاتین را اضافه و حدود ۳ دقیقه گذاشته تا ژلاتین حل شود و بعد در مایکروویو به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه گذاشته تا کاملا حل شود و یا شما می توانید روی بخار آبجوش و گذاشته تا ژلاتین حل شود.

وقتیکه حرارت شربت به ۲۶۵ درجه فارنهایت رسید، تابه را ازحرارت برداشته و ظرفی دیگر بریزید و با سرعت متوسط همزنشروع به زدن کرده و ژلاتین را هم اضافه و به مدت ۳ دقیقه دیگر هم بزنید، به طوری که شربت و ژلاتین به طور کامل با هم ترکیب شده و بعد وانیل، تمشک  یا آب نارگیل ورنگ غذایی صورتی را هم اضافه و هم بزنید.در آخر سفیده تخم مرغ را هم اضافه ترکیب کنید تا یکدست و صاف شود.



تمام ترکیب را توی سینی روی سطح آرد بریزید و روی آن را کمی صاف کنید.سینی را در جای خشک و خنک به مدت ۳ تا ۱۲ ساعت کنار گذاشته تا بسته و سفت شود.
شما میتوانید با کارد و یا قیچی مارشلمو یا قالب دلخواه آن را به قطعات دلخواه برش زده و در باقی مانده نشاسته ذرت ترکیب شده با پودر قند ویا آرد ذرت و نشاسته سیب زمینی بستگی به سلیقه شما دارد زده وبعد ازخارج کردن تکان داده تا آرد اضافه آن بریزد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.