هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

هنر آشپزی

دستور العمل های پخت و پز

دستور العمل کلاسیک پودینگ موز

ما عاشق این دستور پودینگ موز هستیم که از ابتدا درست شده است! تنها دستورالعمل مورد نیاز برای پودینگ موز ساده ، کلاسیک ، صاف ابریشمی ، شیرین و خامه ای. کاملا خوشمزه ، و یک دستور العمل عالی که همه دوستش دارند. این یکی از دسرهای مورد علاقه ما همیشه است!

زمان آماده سازی: 10 دقیقه زمان پخت و پز: 25 دقیقه

زمان سرما: 5 ساعت کل زمان: 5 ساعت و 35 دقیقه

مواد لازم : برای 4 لیوان

2-1/2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

2/3 فنجان شکر

1/4 قاشق چای خوری نمک

70 گرم مینی ویفر خرد شده

2 زرده تخم مرغ بزرگ زده شده

2 فنجان شیر کامل

1 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

2 قاشق چایخوری عصاره یا لوبیا وانیل

2 موز بزرگ پوست کنده،خرد شده و تقسیم شده

طرز تهیه :

شیر ، شکر ، نشاسته ذرت و نمک را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.مخلوط کنید تا یکدست شود و بگذارید تا دم بکشد.

1 فنجان شیر داغ را از قابلمه برداشته و درون زرده ها اضافه و بسیار آهسته و ثابت هم بزنید. حرارت را کم و متوسط ​​کنید و مخلوط زرده زده شده و کمی سرد شده را دوباره درون قابلمه ریخته وبا هم مخلوط کنید. قبل از اینکه از روی حرارت برداشته و کره و وانیل را هم اضافه و با هم ترکیب کرده و مخلوط را برای 4 تا 5 دقیقه بیشتر در حالی که هم میزنید بپزید تا یکدست شود. 

قابلمه را مستقیماً درون کاسه پر از یخ قرار دهید و گاهاً آن را هم بزنید ، حدود 30 دقیقه تا به دمای اتاق برسد.روی آن را بپوشانید و حداقل 5 ساعت یا تا زمانی که پودینگ کاملاً سرد شود در یخچال قرار دهید.

برای سرو:

مقداری خرده کوکی را در کف فنجان های جداگانه ریخته و روی هر کدام را با یک قاشق کوچک موز خرد شده بریزید. روی هر مخلوط را حدود 1/2 فنجان پودینگ قرار دهید.

همین کار را تکرار کرده تا تمام مواد تمام شود و شما میتوانید این پودینگ را کاکائو یا قهوه اضافه کرده و یا لابلای این پودینگ را از خامه زده شده استفاده کنید.

این کار را با کوکی بیشتر تکرار کنید. روی هر فنجان را با پودینگ بیشتر بریزید.هر فنجان را با خرده کوکی های بیشتر به پایان برسانید.

 یادداشت 

پودینگ موز تا 5 روز در یخچال و در یک ظرف ضد هوای نگهداری می شود. ما توصیه می کنیم تا روز سرو صبر کنید تا موزها را داخل پودینگ بریزید و پودینگ را با تعداد بیشتری موز و خرده کوکی لایه لایه کنید.

موز را می توان در مقدار کمی آب لیمو ریخت تا از قهوه ای شدن آن جلوگیری کند.

برای جلوگیری از سوختن پودینگ و جلوگیری از مخلوط شدن تخم مرغها ، مخلوط را مرتباً در حین گرم شدن/غلیظ شدن هم بزنید. اگر تخم مرغ ها کمی مخلوط شوند،فقط قبل از اینکه کره و وانیل را هم بزنید ،پودینگ را از طریق الک خوب ریز صاف کنید. 


خدمت: 1 وعده

کالری: 423 کیلوکالری

کربوهیدرات ها: 73 گرم

پروتئین: 7 گرم

چربی: 12 گرم

چربی اشباع شده: 6 گرم

کلسترول: 112 میلی گرم

سدیم: 275 میلی گرم

پتاسیم: 429 میلی گرم

فیبر: 2 گرم

شکر: 54 گرم

ویتامین A: 451 IU

ویتامین C: 6 میلی گرم

کلسیم: 152 میلی گرم

آهن: 1 میلی گرم